Yayınlar

YAYINLAR

Bir Senaryo İçinde mi Yaşıyoruz? Yoksa Senaryoyu Biz mi Yöneteceğiz? Kriz Genellikle Fırsat Getirir! İçinde yaşadığımız ve aslında yüzyıl boyunca hiç tecrübe etmediğimiz bu kriz ortamında “son derece iyi” bir senaryoyu hayal etmek hepimize çok zor gelecek.. Ama şu bir gerçek ki kriz genellikle fırsat getirir.Biz işimizi kurtarmanın derdindeyiz? Senaryo analizi yapmamızı mı istiyorsunuz? Diyenler olacaktır aranızda. Ancak unutmayalım ki öncü göstergeleri zamanında tespit etmiş olsaydık, bu gün hiç birimiz bu kadar büyük bir krizi yönetiyor ve günü kurtarmaya çalışıyor olmayacaktık. En azından süreci daha az hasarla kapatıyor, kriz içindeki fırsatları ayırt edebilecek yetkinliklere sahip oluyor olacaktık. Devamı İçin Lütfen Tıklayınız...


ZOR ZAMANLARDA İŞİ SÜRDÜREBİLMEK VE COVID-19 Bu Pazartesi günümüze tüm toplantılarımızın iptali ve projelerimizin ileri tarihlere atılmasıyla başladık. Ben de bunu bir fırsat görüp, firmalarımızın bu işe ne kadar hazırlıklı yakalandığını veya hazır olmadıklarını değerlendirmeye çalıştım. Örneğin toplantıları erteliyoruz, ama insanlar üretime veya çalışmaya devam ettikleri için aslında riski ertelemiyoruz, hatta yeterli önlem de almıyorsak çağırıyoruz. Yani 15 gün sonra bir araya geldiğimizde bir kısmımız arınmış, diğer kısmımız ise riske maruz da kalmış olabilir. Ya da yeterli önlem alınmadığı için 15 gün sonra operasyonlarımızda çalışacak insan kaynağı da bulunmayabilir. İşte bu kapsamda ülkemiz işletmelerinin, kuruluşlarının riskleri ne kadar etkin yönettiğine ve iş sürekliliğini nasıl sağladığına odaklanmak istedim. Tülin SEÇEN Devamı İçin Lütfen Tıklayınız...


Yönetim Kurulunuzun Şirket Değerlerini Yaşatmasını Nasıl Sağlayabilirsiniz? Yönetim Kurulunuz, Şirketinizin Değerlerini Yansıtıyor mu? CBE’nin Yönetim Kurullarının etkinliğini değerlendirdiği 10 temel yönetim unsurundan “Misyon ve Değerler” önde gelenleridir. Misyon ve değerler bir geminin omurgası ve dümeni gibidir ve böylelikle geminin gidişatına hem durgun hem fırtınalı sularda yön verirler. Şirket yönetimindeki sahiplik büyük önem taşır ve bu yüzden yönetim kurulları da dahil olmak üzere şirket yönetiminde yer alan bütün liderler anahtar değerdeki örgütsel kültür ve yönetim unsurlarını içselleştirmezlerse öteki performans ve liderlik alanları da zarar görür. Tülin SEÇEN Devamı İçin Lütfen Tıklayınız...


Müşteriniz ne Üretiyor? Müşterimiz iPhone 7 mi yoksa hala Nokia 3310 mu Üretiyor? Telekom ve bilişim sektöründen sonra otomotiv sektörü de var oluşundan bu yana en büyük değişimini ve gelişimini yaşamaya başladı. Eski liderlerin pek çoğu ya yok olacak ya da klasikleşerek yerini yeni markalara bırakacak, bu süreci iyi yönetenler ise tıpkı Samsung gibi var olmayı sürdürebilecek. ‘Üretici’ yerine ‘marka’ ifadesini kullanmamız bile değişimin boyutu için bir ipucu niteliğinde. Toyota’nın ABD’de 1980’lerde Ford’a yaptığını, Apple’ın 2007’den itibaren Nokia ve Blackberry’ye yaptığını Tesla ve bugün adını bilmediğimiz diğer otomobil Android’leri bizim de müşterilerimize yapabilir mi? Devamı İçin Lütfen Tıklayınız...


Uluslararası sözleşmeler ve genel işlem şartların önemi İrade özerkliğinin kabul edildiği hukuk düzenlerinde taraflar, aralarındaki sözleşmeye uygulanacak hukuku seçmekte serbesttirler. Taraflar, uygulanacak hukuk olarak satıcının, alıcının, başka bir üçüncü devletin hukukunu veyahut CISG (Milletlerarası Mal Satımına İlişkin Sözleşmeler Hakkında Birleşmiş Milletler Antlaşması) seçebilirler. Servet Pinarak Devamı İçin Lütfen Tıklayınız...